marți, martie 23

ohhh, thoese glossy magazines!


Un an si trei luni de cand nu am mai cumparat nicio revista glossy. Cu exceptia unor numere sporadice, luate in timpul vacantei, Vogue si Elle, editiile franceza, engleza sau spaniola, limbi in care pot citi bine. Si zilele trecute, nu stiu cum, parca mi s-a facut dor sa rasfoiesc niste pagini ademenitoare, catifelate si placut fosnitoare, de glossy magazine. Ma gandeam sa cumpar noul numar de primavara Harper's Bazaar, editia romaneasca, in jur de 12 ron(cred). Dar fata care vindea la chioscul de ziare vorbea la telefon, cred ca avea o problema sentimentala, exact cand deschisesem eu portofelul. Am urmarit putin convorbirea ei, zambind ingaduitor(hei, cine nu a avut probleme sentimentale sa arunce primul piatra!), apoi mi-am inchis frumusel portofelul si am plecat fara revista. Mi-am dat seama ca de fapt nu imi doream prea tare noul numar din Harper's, citesc mult online si informatiile primite pe aceasta cale ma satisfac pe deplin, asa ca m-am dus la Carturesti si am cumparat Garda Alba a lui Bulgakov(editata de Polirom) pe care planuiam de mai multa vreme sa o lecturez.
Nu fac parte dintre persoanele care cred ca print-ul va muri. Dar cred ca aria lor de cititori se va restrange drastic. In primul rand, in nicio revista glossy, partea de beauty nu este reprezentata cum trebuie. Toate produsele sunt cool, must-have, trendy, gorgeous, dai numai peste superlative si semne de exclamatie menite sa creasca puterea imaginii. Niciun singur nor de intrebare in vreun text, nicio singura urma de indoiala nu brazdeaza superba pagina alb-glossy. Nu ma refer la paginile de beauty news, acestea trebuie prezentate ca atare. Ce lume perfecta, ar spune unii. Si altii, carcotasi ar raspunde grabit: nu exista, nu exista asa ceva!

8 comentarii:

Monica - Pisica albastra spunea...

Asa este, Adela! Partea de beauty nu e tratata niciodata obiectiv! Si pe langa faptul ca nu gasesti nici o recenzie in adevaratul sens al cuvantului, te mai fac sa crezi si ca vei fi ultima fufa ignoranta daca nu vei purta "chiar de maine" ruj roz fuchsia sau fard verde irizat. De parca tuturor femeilor in sistem de turma le-ar face bine aceleasi produse de beauty si le-ar avantaja aceleasi culori ...
Si mai am o problema: toate articolasele alea de o calitate indoielnica, prezente in orice revista, de la Bravo anilor '90 pana la Cosmopolitan:"Cum sa-l recuceresti in 6 miscari si 1/2", "Gelozia face riduri"...quiz-uri gen "Esti buna la pat?" , "Esti o prietena adevarata?"...si mai stiu eu ce...ma scot din minti! La ele se adauga "Cum sa ai fundul lui Beyonce in 2 saptamani" si "Cum sa arati ca Sarah Jessica Parker pe strazile Bucurestiului" Come on!!! Sunt atat de superficiale si complet neplauzibile si trateaza femeile de parca ar fi atat de proaste, incat eu imi fac draci de cate ori mai cad si eu in ispita de a cumpara o revista.

Unknown spunea...

:)))...sunt total de acord cu voi. desi imi cumpar imediat cum apare (cosmo) consider ca cel putin jumatate din articole nu prea merita citite. Cat de mult dureaza pana incep sa se repete articolele? 1 an? 2? Inca nu stiu de ce mai cumpar reviste in contitiile in care gasesc pe internet articole mult mai interesante si mult mai bine facute/documentate. Cred ca inca am ramas cu emotia de atunci cand eram mica si eram asa fericita cand vedeam revista "salut", sau "Bravo"... dar in afara de reviste imi place foarte mult sa citesc carti. de exemplu intr-o zi mi-am luat liber de la munca si am mers la Diverta (cea vizavi de Carturesti) si am stat aproape toata ziua si am citit. De fapt acum imi dau seama ca motivul principal pentru care imi plac revistele si cartile, este ca le pot citi oriunde. ca sa nu mai vorbim de faptul ca faci o pauza de la calculator. imi place enorm sa citesc in drum spre munca, in drum spre casa...oriunde!

SoSheSays spunea...

Nici eu nu mi-am mai luat o revista glossy de f mult timp. La fel cum spui si tu sunt prezentate doar produse laudate la modul desantat as putea spune.

ColourMePretty spunea...

si eu am renunat la varianta palpabila,alegand sa le "rasfoiesc" pe net...macar nu arunc banii daca nu imi plac articolele si oricum gasesc mult mai multe decat la chioscul de ziare.Mai greu e cand stau la plaja sau calatoresc,atunci chiar mi-as cumpara tot standul de reviste.

Bisoux spunea...

tin minte ca dupa BAC mi-am cumparat toate revistele pe care le citeam inainte sa ma pun serios cu burta pe carte: ELLE, Marie Claire,Cosmopolitan, Bolero, Glamour, Joy... planuisem ca a doua zi sa citesc toate aceste reviste, sa ma pun la curent cu tot ceea ce "misca", dar dezamagirea a fost mare si am renuntat la a-mi mai cumpara vreo revista de genul. Vara aceasta se faceau doi ani de cand nu am mai cumparat vreo revista glossy, dar acum 2 luni m-am decis sa-mi cumpar un ELLE si ghiciti ce?! desi avea peste 100 de pagini, revista era goala de informatii utile, fascinante, noi... complet dezordonata si nepusa la punct... imi pare rau... reviste glossy nu voi mai cumpara decat daca voi avea banii Monicai Columbeanu, dar cred ca si atunci ma voi gandi de 2 ori inainte de a-mi achizitiona vreuna.

Anonim spunea...

la un moment dat in Elle Romania recomandau rujul negru.... Rox

Butterfly spunea...

Sunt de acord cu Monica, ma enerveza la culme articolele alea cu sfaturi cum sa il recuceresti, cum stii daca te iubeste, etc, facute parca pentru copii de gradinita, si exact cum ai spus tu, sunt pline de laude pentru toate produsele, deci nu am nici un motiv sa mai cumpar reviste. As vrea sa gasesc analize reale ale produselor, comparatii, de fapt cam tot ce gasesc pe blogul tau...
xoxo

buburuza spunea...

ahh,nu as putea sa renunt la Marie Claire sau Elle,dar am renuntat la Joy si Bolero care erau pe locul 1 in liceu. Cine stie ce se ve mai intampla peste cativa ani...