miercuri, septembrie 14

Cum imi ingrijesc parul

Prima regula: il spal ori de cate ori il vad/simt murdar. Imi place sa il spal zilnic. Nu cred ca este o greseala. Sigur, dermatologii nu vor agrea ceea ce spun eu, dar toti stilistii cu care am vorbit pana acum, m-au asigurat ca gresit este sa ai parul murdar, sa iti atinga fata si noaptea-perna pe care dormi, nu sa il speli de cate ori e nevoie. Eu de obicei ascult ambele opinii, apoi aleg ce mi se potriveste.
Nu il vopsesc, nu agreez nici formulele nici cu amoniac, nici fara amoniac, vreau sa ma bucur de culoarea lui naturala cat de mult posibil.
Daca nu il spal intr-o zi, obligatoriu il prind fie in ponytail, fie in messy bun, sa nu atinga fata. Foarte rar, aplic putin fixativ, nu imi plac deloc produsele de styling, oricat de laudate ar fi.
Cel mai mult mi-au placut urmatoarele sampoane: Keune Sun Sublime, Urban Antidotes de la Tigi si Yes To Carrots. Dintre cele ieftine, Orzene este preferatul meu. Cel mai mult mi-a displacut Garnier pentru volum, noua formula cu rodiie, pentru ca pur si simplu era atat de prost incat  imi lipea parul de cap. Chiar cred ca e cel mai prost sampon folosit de mine vreodata, si de atunci am ramas cu o antipatie mare fata de aceasta marca.
Nu folosesc formule pentru par gras, le prefer pe cele mai putin agresive, iar balsam aplic numai pe varfuri si nu in fiecare zi, ci numai din cand in cand.
Folosesc foenul fara nicio restrictie. Si cald si rece si lent si moderat, in functie de cat de repede trebuie sa ies din casa. Foarte rar il indrept putin cu peria. Niciodata nu am folosit placa. Nu imi fac nici bucle, pentru ca nu rezista fara produse de styling si cum eu nu le suport,  as pierde timpul degeaba cu ondulatul.
La final, aplic o picatura de serum/ulei de par de la Keune, disciplineaza frumos varfurile.
Tund varfurile o data la doua trei luni.
Am parul moale, lins, pisicos, subtire, iar scalpul este gras, dar ne impacam bine:)
Later edit: samponez parul o singura data- e suficient cand il speli des.

10 comentarii:

daniela spunea...

prEsti o norocoasa!!!Eu nu am aceeasi relatie armonioasa cu parul meu ...

adela sirghie spunea...

Nu a fost mereu asa, pentru ca mi-am chinuit parul in fel si chip multa vreme. Insa pe parcurs inveti sa te imprietenesti cu el.

Raluca spunea...

si mie imi place sa am grija de parul meu...nu il mai vopsesc (de aprox 2 ani), nu il usuc cu feonul(deloc), nu folosesc spuma/fixativ ,gel, cu placa il indrept fff rar.De spalat il spal o data la 2 zile..e perfect asa pt el..in ceea ce priveste samponul..nu l-am gasit pe cel ideal...le tot schimb dar degeaba..nu am folosit pana acum nimic din ce ai enumerat tu..le voi incerca..trebuie sa le notez ca sa nu le uit..pup

Pixxie spunea...

Cred ca ne asemanam la tipul firului de par :) Si al meu este moale, pisicos si se ingrasa repede...

Il spal o data la doua, trei zile, desi am tot citit ca daca este spalat prea des se schimba echilibrul natural al parului si se ingrasa si mai repede :((
Chiar nu stiu ce sa mai cred !

Si eu doar il usuc cu foenul, fara produse de styling si vopsea, desi acum am inceput sa am mai multe fire de par albe si ma gandesc sa ma reapuc de vopsit, dar am inima indoita...mai asptept putin, ma gandesc ca ma voi satura de vopsit tot restul vietii :)

Madalina spunea...

Adela, apropo de parerea dermatologilor: eu am fost o data la un consult deramtologic in Barcelona, intr-o vacanta. Doamna doctor mi-a spus f. clar ca parul TREBUIE spalat zilnic. M-a sfatuit sa alternez samponul meu obisnuit cu Jhonsons Baby, fiind mai bland. Din fericire, parul meu necesita destul de rar spalare zilnica, asa ca ma limitez la a-l spala o data la doua zile, cu ce sampon prind :)) Acum am Yes To Cucumbers, dar tot mai mult imi place Elseve pentru par gras. E preferatul meu!

Sabina Dragomir spunea...

Am acelasi tip de par ca tine :) De cand te tot citesc, am luat o hotarare buna: sa nu ma mai vopsesc deloc! Il aveam asa natural de 1 an si jum si tot oscilam, sa il vopsesc din nou sau nu. Iti multumesc!!! Cu ajutorul tau, am luat cea mai buna decizie. Ii ajung bietului meu par, 20 de ani de chin (vopsit) ...

Federova spunea...

Si eu am parul moale, lins si pisicos, iar samponul Keune mi-a facut matreata ultima data. Dc? Ne intelegeam bine :(

Alina spunea...

Hmmm, cate lucruri in care m-am regasit! Posed un par moale, cu firul cam subtire( dar fire destul de multe),cu tendinte groaznice de ingrasare, de cele mai multe ori nu pot trece de 24 de ore fara sa-l spal. Norocul meu e ca nu trebuie momentan sa ies zilnic, asa ca a doua zi dupa spalare il prind in coada si stau asa prin casa. Am incercat zeci(poate sute) de sampoane si nimic! M-am si vopsit in ideea ca-l mai usuc, dar bineinteles ca tot degeaba. Am fost 2 ani de zile blonda si chiar daca am utilizat vopsea profesionala mi-am distrus parul si a trebuit sa astept 2 ani si jumatate sa scap total de vopsea. Cand nu mai credeam in sampoane am incercat Syoss si nu mi-a venit sa cred!Scalpul era perfect curatat, parul curat, dar nu aspru. Si mi se ingrasa uneori dupa 2 zile asa ca acum sunt cat de cat fericita. In plus,am observat ca daca ma spal cu apa mai calcaroasa parul imi ramane curat 2 zile. Am inceput sa dau vina pe apa si nu pe parul meu:)) De uscat cu foehnul il usuc doar iarna cand mi-e prea frig sa stau cu parul ud.
Scuze pentru postul prea lung, dar mi-am adus si eu aminte de relatia de ura-mila pe care o am cu parul meu.

Pupici!

Vero spunea...

Arata superb parul tau natural saten, se vede ca nu e vopsit, e o culoare foarte frumoasa si-ti vine tare bine. Un par vopsit nu o sa se compare niciodata cu un par natural, pigmentii aceia artificiali nu or sa arate niciodata mai bine decat pigmentii si reflexele naturale ale parului. Mai ales la lumina zilei, in soare, se vede aceasta diferenta.

adela sirghie spunea...

Mie mi se pare ca un par natural "rade la soare". Nu imi vine sa cred ca l-am maltratat atata amar de ani. Nici acum nu imi dau seama ce era in capul meu...