miercuri, decembrie 14

Jurnalul meu din iarna lui 2011/2012-prima parte

De multa vreme planuiam sa cumpar "O scurta istorie a romanilor povestita celor tineri", scrisa de Neagu Djuvara. De cand cu scandalul regelui Mihai, am realizat cate lacune am la capitolul istorie si m-am ingrozit atat de tare incat am zis ca trebuie luate de urgenta masuri. Nu stiu ce se mai invata acum la liceu, insa eu am trait alte timpuri, in care se preda o istorie aiurea rau de tot, rescrisa dupa bunul plac al comunistilor-si toate paginile semanau cu un film de Sergiu Nicolaescu:) Nu am avut niciodata note mari la acel capitol, de fapt nici nu imi dau seama cum am trecut clasa, dar pe de alta parte, am realizat, de-a lungul timpului, ca am nevoie totusi de acele informatii. De cele mai multe ori, informatiile primite erau ingrozitor de greu de procesat, iar eu imi doream ceva simplu, concret si scris intr-o maniera agreabila, digerabila. Neagu Djuvara mi se pare acum cel mai in masura sa "povesteasca", deoarece a reusit sa lase la o parte tonul academic si sa te apropie si sa te faca sa iti placa istoria romanilor. Asadar, daca vreti sa mai cititi pagii din istoria romanilor si nu stiti din ce capat sa o apucati, Neagu Djuvara va poate lamuri.


A costat 38 lei si a fost cumparata de la libraria Papirus de pe Magheru. Initial am vruit sa o iau de la Carturesti, insa acolo era plin de lume, era si un targ cu minunate si colorate obiecte de Craciun, totul era frumos si stralucea de iti lua ochii. Prin comparatie, Libraria Papirus era aproape goala, saracacioasa, varuita ieftin, parca in mare graba, iar vanzatoarele aveau niste fete cam nefericite, mi s-a facut si mila de librariile de stat... si-am zis sa le fac o mica vanzare.

10 comentarii:

Toma Aurora spunea...

Am citit prima data aceasta carte in clasa a patra, cand tocmai fusese publicata pentru prima oara. Era o lectura usoara si din ea mi-am format baza despre istoria romanilor. Apoi in clasa a8-a am luat un 4 pentru recenzia sa. Proful a zis ca e prea fairytale,prea aerata pentru cerintele lui. Dar mie una mi-a placut...mi se pare o carte fara varsta, scrisa de un expert in istoria moderna.

adela sirghie spunea...

Din invidie, Aurora, din Invidie a spus ca e "aerata"- sa scrii simplu si frumos e un mare dar.

Toma Aurora spunea...

Exact!!!! De accea nu exista autori mai buni decat cei care se fac intelesi de un public cat mai larg. Sa abuzezi de figuri de stil, de date, statistici complicate, e foarte usor, pentru ca le poti prelua din documente, alte carti, vreun manuscris de baza. Dar sa reusesti sa iti concentrezi ideile intr-un mod simplu si elegant este cea mai pretioasa caracteristica a unui scriitor!

adela sirghie spunea...

"Istoria" nu e scrisa numai pentru cei tineri, ci si pentru cei care, la fel ca si mine, simt ca au portiuni de materie pe care nu le-au stiut niciodata, Ideal e sa ajungi la "sufletul" cititorului, nu sa abuzezi de titlurile academice(pe care oricum Neagu Djuvara le are din plin, fiind premiat si de Academia Franceza) si sa scrii texte pe care sa le inteleaga numai cei initiati.

adela sirghie spunea...

Oricum, Djuvara nu are nevoie de "apararea "mea, nu stiu de ce m-am aprins asa de la povestea cu profesorul tau:)

Zuzele spunea...

Mie in facultate mi-a predat un an Dan Berindei. Nu stiu cum o fi Neagu Djuvara, dar Berindei m-a facut sa inteleg si sa retin istoria romanilor. Plus ca era atat de bland.....Si am luat si 10 la el la examen!!!

Daniela Macsim spunea...

O voi cumpara si eu cu mare drag :)

Mirela spunea...

Anul aceasta am fost la Alba Iulia de 1 decembrie si atunci m-am hotarat si eu sa ma documentez mai mult. Am aceeasi carte, varianta audiobook, imi place sa il aud cum vorbeste.

Alina spunea...

Intotdeauna istoria e scrisa altfel de cum a fost. Nu de alta, insa puterea din prezent poate schimba si faptele din trecut.

Intr-adevar, Djuvara are un stil usor de citit, dintr-o astfel de carte se poate ramane cu mult mai mute informatii decat dintr-un curs anost si telegrafic.

Natural spunea...

Este foarte buna o astfel de abordare a istoriei. Mie mi-a placut si Dinu C. Giurescu. Oricum, cu acest articol ai facut si tu istorie in Blog and roll